رژیم کتوژنیک و لاغری سریع ؟
نوشته شده توسط : نایریکا

مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت

 

پرسش دیگری که بسیار مطرح میشود، استپ وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت  این است که اگر شخصی کیسه صفرا خود را برداشته باشد، آیا می تواند رژیم لاغری کتوژنیک را اجرا کند؟ مسلما این موضوع برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، بسیار مطلوب است.

با برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای لاغری در ۳ تا شش ماه اول بیشتر از سایر رژیمهای لاغزی وزن کم میکنید.

تجربیات رژیم کتوژنیک نی نی سایترژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانیرژیم کتوژنیک نی نی سایتشکلات تلخ در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

ماه اول فقط مایعات صاف شده. الهه شکری با سلام.یک نمونه رژیم غذایی برای روز اول تا چهاردهم میخواستم و اینکه ساعتی چند سی سی حق خوردن مایعات داریم؟ • آکنه: کاهش سطح انسولین، مصرف کمتر شیرینیها و غذاهای فرآوریشده، راه مناسبی برای درمان آکنه هاست. 

حتی کاهش بیشتر پروتئین مصرفی و مثلا مصرف ۱ گرم پروتئین به ازای وزن ایدهآل، بخصوص در طول شب، میتواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. دربخش بعدی در مورد این که ورزش کردن چقدر میتونه به کاهش وزن شما در کنار رژیم کمک کنه، توضیح دادیم.

از طرفی هم کمک میکنه تا درست و غلط رو بهتر تشخیص بدین. وظیفه اصلی این رژیم کنترل اشتها است، در واقع کربوهیدراتها باعث سرکوب شدن اشتها میشوند ولی مصرف کربوهیدرات هم حدی دارد و اگر از آن حد بگذرد، باز هم چاق خواهید شد و باور در مورد رژیم غلط است که هر چقدر میخواهید بخورید و چاق نشوید.

ممکن است در آغاز رژیم غذایی کتوژنیک، محدودیتهایی را در فعالیتهای خود مشاهده کنید، اما این فقط به خاطر عادت کردن بدن شما به این رژیم برای مصرف چربی است.

آذر یگانه با قد ١٧٥ و وزن ١٠٠ كيلو می خواستم بدونم بهترين روش برای لاغری برای من کدام است؟

 حوريه رمضان گليني ايا بارداري بعد از عمل اسليو مجدد باعث چاقي ميشود در هر بارداري معمولا فرد ١٠ كيلو اضافه وزن پيدا ميكند يعني بعد از زايمان كاهش پيدا ميكند و سئوال ديگر اينكه وقتي بارداري خب مثل قبل نميتوني غذا بخوري اين روند براي جنين ضرورتي نداره؟

تنقلات اضافی باعث کندشدن سرعت کاهش وزن و فرآیند کتوزیس در بدن میشود. زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. کتون مادهای است که از سوختن چربی کبد به وجود میآید و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین میکند.

بی خوابی در نتیجه کمبود کلسیم و منیزیم به وجود آمده است . برای رفع یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید.

پاسخ دکتر علی امیر احمدی بله جراحی چاقی به شما کمک می کند تا با تلاش کمتر و بدون رژیم غذایی و فشارهای روانی ناشی از آن لاغر شوید اما همکاری شما را برای افزایش تحرک و رعایت اصول تغذیه ای یعنی اجتناب از تکرر وعده های غذایی و خوردن غذاهای کم حجم و پر کالری را می طلبد.

جراحی چاقی سیکل معیوب خوراک بالا و تحرک کمتر را می شکند و تبدیل به تحرک بالا و خوراک کمتر می کند و این اصل مادامی که رعایت شود بازگشت وزن وجود ندارد. 

این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. 

از همه مهمتر، خودتان را درگیر رژیم کم کربوهیدراتی که به اندازه کافی کم کربوهیدرات، یا یه اندازه کافی چربی بالا، یا به اندازه کافی کم پروتئین نیست، تا شما را وارد کتوز کند، نکنید.

به نظر میرسد که اگر یک لیوان کمتر برنج بخورید، از رژیم کم کربوهیدرات، وارد رژیم کتوژنیک میشوید. علت قطعی این مسئله مشخص نیست، اما تصور می شه کتون هایی که بدن به جای گلوکز می سوزونه باعث محافظت از سلول های مغز می شن. 

الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. اگر بخواهیم یک راهنمای کلی تعریف کنیم، باید برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که ۱۰% انرژی خود را از کربوهیدرات، ۱۵ تا ۲۵ درصد از آن را از پروتئین و ۷۰% یا بیشتر را از چربیهای تامین کنید.

• رژیم لاغری کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین، و مقدار زیادی چربی است.

 سطح انسولین بسیار کاهش یافته و میزان چربیسوزی به صورت قابل ملاحظهای افزایش پیدا میکند. البته لازم به ذكر است كه میزان دقیق کالری مورد نیاز هر فرد به نسبت سن، جنسیت و فعالیت بدنیاش تعيين ميشود؛ مثلاً ورزشكاران به كالري بيشتري نياز دارند.

 مثلاً چیپس، پفک، کیک و بیسکویت همه مقدار زیادی کربوهیدرات دارند. به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد.

 جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند.

 کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الکل، غلات تصفیهشده، چربیهای جامد، چربیهای اشباع، چربیهای ترانس، نمک و قند نيز بايد به نازلترين حد ممكن برسد.

 توصیه به رژیم غذایی و ورزش است، ولی اگر نتوانستید اسلیو معده توصیه مناسبی است برای شما. به هرحال، رژیم کم کربوهیدرات با پروتئینی به حد متوسط تا بالا احتمالاً نیاز به تغییرات شدید کمتری در رژیم حاضر شما دارد، و نسبت به کتوژنیک، لیست خریدتان تغییر چندانی نخواهد کرد.

 اما سه گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکل ساز شود. هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد.

 میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند.

 از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند.

بدین ترتیب با مصرف چربی زیاد، مصرف به اندازه پروتئین و مقدار اندکی قند در عوض مصرف بیش از حد کربوهیدرات و قند میتوان در مدت نسبتا کوتاهی کاهش وزن چشمگیری را مشاهده کرد.

از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری کربوهیدرات اندکی دارد، مقادیر بالایی چربی و پروتئین را شامل میشود. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند.

همچنین، مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی با چربی بالا، مانند رژیم کتوژنیک، معمولا باعث افزایش کلسترول نمی شود. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی.

 شاید به نظرتون عجیب بیاد که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… هست) چطور میتونه به کاهش وزن کمک کنه در حالیکه بارها و بارها شنیدیم برای لاغر شدن نباید چربی مصرف کنیم؟

• رژیم لاغری کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. آیا این رژیم حجم عضلات را کاهش میدهد؟

 این حالت زمانی رخ میدهد که بدن قادر به تأمین انرژی از سوختن قند(گلوکز) نباشد؛ یعنی مصرف كربوهيدرات که حاوی قند هستند باید به حداقل ممكن برسد و مصرف چربی افزایش یابد تا بدن انرژي مورد نياز سوخت و ساز خود را از شکستن اسیدهای چرب حاصل کند.

 به طور کلی مهمترین اشتباهی که افراد را از رسیدن به شرایط کتوزیس و چربیسوزی پایدار باز میدارد مصرف بیش از حد پروتئین است.

 چطور باید به شرایط کتوزیس برسیم؟ مصرف پروتئین باید همراه با میانهروی باشد. زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد.

 سعی کنید برنامه رژیم کتوژنیک را به صورت متنوع انتخاب کنید. پس انتخاب های زیادی دارید. فراموش نکنید آب همیشه بهترین انتخاب شماست.

 این را هم بدانید که برنامه غذایی کتوژنیک، کم آب شدن بدن و از دست دادن الکترولیت ها را ساده می کند.

بنابراین بسیار مهم است که آب بدن را تامین کنید، و الکترولیت هایی نظیر پتاسیم، سدیم و منیزیم را با مکمل ها در برنامه غذایی خود تامین کنید.

 این نشانه ای از کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم در بدن است. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند.

5- غذاهای ساده بدون نیاز به پخت مصرف کنید: اصلاً حوصله رفتن به آشپزخانه و روشن کردن گاز را ندارید؟ در حالی که، رژیم غذایی کتوژنیک را میتوانید برای همیشه حفظ کنید و بدون گرسنگی کشیدن برای مدت طولانی هم به همین نتایج برسید.

 شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر. شام: مرغ با سُس پستو، پنیر خامهای و سبزیجات. تخم مرغ: برای دریافت امگا 3، کل تخم مرغ را بخورید.

 مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. اما به خاطر داشته باشید که در این رژیم باید چربی بیشتر مصرف شود نه پروتئین.

 دلیل این امر احتمالا به خاطر استفاده چربیها به عنوان منبع انرژی به جای کربوهیدارت است. این امر به این دلیل است که برای برخی از افراد، یک رژیم درمانی طولانی مدت، میتواند منجر به کمبودهای غذایی خاص شود.

 با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. بروز نفخ و درد معده در افراد به دلیل این است که فرد در ابتدای شروع رژیم به چربی بدن فشار زیادی وارد کرده باید این کار به صورت تدریجی انجام شود در غیر این صورت فرد احساس سنگینی در دستگاه گوارش می کند.

 رژیم غذایی کتوژنیک، ممکن است به جلوگیری و حتی کشتن سلول های سرطانی کمک کند. این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید.

 به همین دلیل هرگز نباید خارج از رژیم تعیین شده توسط متخصص، ماده غذایی را به سفرهتان وارد کنید. اگر برنامه غذایی کتوژنیک به خوبی تنظیم شده باشد، هرگز دچار چنین شرایطی نخواهید شد.

 اگر به مدت دو هفته از نمونه رژیم کتوژنیک لاغری که در بالا گفته شد استفاده کردید و در این مدت تأثیر آن را بر روی وزن خود حس کردید به راحتی میتوانید رژیم را ادامه دهید.

 رژیم کتوژنیک لاغری یکی دیگر از رژیمهای غذایی است که گفته میشود کمک قابل توجهی به لاغری و سلامت بدن میکند. نیازی نیست برنامه رژیم غذایی گفته شده را عیناً تکرار کنید.

 خیلی از غذاها در روزهای متوالی از نمونه رژیم کتو تکرار شده اند. این یعنی: تمرین بد، روزهای نا معلوم کاری و هوسهای کاذب. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد.

 همچنین باید به طور، سطوح کار خون (آزمایش خون) خود را برای چیزهایی نظیر، کلسترول، ویتامین D و دیگر شاخصهای سلامتی، چک کنید. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی این هست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشون تغذیه می کنن.

 وقتی نمونه رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدرات دیگر را شروع میکنید حتماً باید مایعات فراوان مصرف کنید. قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود.

 بارداری لزوما باعث اضافه وزن نمیشه. «رژیم کتوژنیک» از جمله رژیمهای لاغری است که در سالهای اخیر در بین کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند محبوب شده و در تمام کشورهای دنیا هواداران خاص خودش را دارد.

واضح است که مرحله انتقال به حالت کتوز، یکی از سخت ترین مراحل گام گذاشتن در راه رژیم کتوژنیک است، اما خواهید دید ارزشش را دارد.

 یکی از بهترین مشاوران رژیم درمانی و تغذیه که نه تنها رژیم مناسب شما را پیشنهاد میدهد، بلکه تا انتهای این مسیر همراه و پاسخگوی شما خواهد بود؛ بهاره غفاری است.

 در اینجور مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده نمود. اندامها و بافتهای بدن برای كاركرد درست نیاز به تغذیه مناسب دارند؛ در غیر اینصورت بدن مستعد بیماری، عفونت، خستگی، عملکرد ضعیف، دیابت، چاقی، بیماریهای قلبی و انواع سرطان ميشود، ضمن آنكه تقريباً همه مواد غذايي خاصيت مقابله با عوامل بيماريزا را دارند.

 به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود.

 بیماریهای مزمن اما پنهانی که از وجودشان بیخیر هستید، نوسان هورمونهای شما یا بیش از اندازه درگیر بودنتان با استرس، میتوانند با وجود پیروی از کتو شما را چاق کنند.

 به خانم های باردار هم اکیداً توصیه میشود قبل از گرفتن نمونه رژیم کتوژنیک لاغری با پزشک خود مشورت کنند.

 شما باید مراقبت های لازم رو انجام بین و رژیم غذایی مناسب داشته باشین تا افزایش وزن جلوگیری بشه. پاسخ دکتر علی امیر احمدی باید قد و وزنتان و سن خود را مرقوم فرمائید تا توصیه لازم را برایتان ارسال کنیم.

 اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. با اینهمه برای اطمینان بیشتر قبل از شروع این رژیم غذایی برای خود یا فرزندتان با پزشک متخصص مشورت کنید.

 اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

 بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند تا برای تولید انرژی از قند خون (که از مصرف کربوهیدرات ها به دست می آید) استفاده کنند.

 بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. پاسخ دکتر علی امیر احمدی حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده ممکنه اتفاق بیفته و برای افراد زیادی اصلا اتفاق نیفتاده.

 این موضوع به ویژه در مورد صبحانه بیشتر اتفاق می افتد. 1- صبحانه را بیخیال شوید: اگر گرسنه نیستید مجبور نیستید صبحانه بخورید.

 نمیخواهید که از شدت گرسنگی مجبور شوید رژیم را بشکنید. اما، این شرایطی است که تنها در دیابت های کنترل نشده دیده می شود. البته نمونه رژیم های کتوژنیک در سایت های مختلف کم نیستند.

 چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. با این حال، انواع استاندارد و پر پروتئین رژیم کتوژنیک بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند و دو نوع دیگر بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده میشود.

 کتوزیس شرایط متابولیکی است که بیشتر سوخت مورد نیاز بدن از چربی تهیه میشود. رژیم کتوژنیک از موثرترین راههای رساندن بدن به وضعیت کتوزیس است.

 علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید.

 تحقیقی که روی سیزده داوطلب انجام شده است نشان داده است که افرادی که از رژیم کتو برای لاغری استفاده کردهاند، ۲ پوند از افرادی که از رژیم های غذایی کم چربی استفاده کردهاند بیشتر لاغر شدند.

 در رژیم کتوژنیک میتوانید وعدههای متنوع، مغذی و خوشمزهای برای خود تدارک ببینید. یکی از بزرگترین مزایای رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به سایر رژیمهای غذایی این است که نیاز به دقت در کالری ندارید.

 اگر به بیماری خاصی مبتلا نیستید، توصیه میشود رژیمی بگیرید که هیچ محدودیت غذایی برای شما ایجاد نکند. پر خوری میکنید، حتی خوردن بیش از اندازه چربی سالم باعث چاقی میشود.

 ژیلا گلرخ سلام اواخر تیر ۹۸عمل اسلیو انجام دادم بیش از حد وزن کم میکنم از وزن ایده آل ۶۰ به ۵۴ رسیدم اشتهایم زیاد شده امکان بازگشت چاقی هست؟

 یعنی بعد از جراحی لاغری امکان دارد که دوباره چاق شوم؟ برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید.

 مطالعات متعدد نشان داده است که این رژیم یک درمان موثر برای سرطان و سایر مشکلات جدی است. بدن ما هم شبیه همین ماشینهاس که دو جور سوخت داره. برای شروع میتوانید با استفاده از برنامه پیشنهادی زیر نمونه رژیم کتو دو هفته ای را بگیرید و نتیجه آن را ببینید.

 بیشتر بخوانید: برای عضله سازی چه غذایی بخوریم؟ هرچقدر مقدار کربوهیدرات مصرفی شما کمتر باشد، تاثیر این رژیم هم بیشتر خواهد بود. باید مراجعه کنین به مطب و رژیم غذایی بگیرین و شرایط شما بررسی بشه.

 شما باید بتوانید با استفاده از رژیمهای گوناگون و همچنین سبک زندگی، کلسترول خوب را افزایش و از میزان کلسترول بد بکاهید. در این مطالب از وبسایت سبک زندگی، میتوانید طرز تهیه پیتزای کتوژنیک و همچنین طرز تهیه نان کتوژنیک را پیدا کنید.

 یک سبک زندگی است؛ چیزی که اگر عاشقش نشوید نمیتوانید آن را به زندگیتان بچسبانید. اما واقعیت این است که سوالهای شما همیشه به گرفتن تصمیم درست کمک نخواهند کرد.

 اما خیلی از غذاها به ویژه غذاهای ایرانی اکثراً کربوهیدرات زیادی دارند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

 علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. پنیر: پنیر فرآوری نشده مثل پنیر بز، چدار، خامهای، موزرلا یا بلوچیز.

 مصرف پروتئینها و چربیهای حیوانی نظیر گوشت، تخم مرغ، پنیر و … هنگام پایبندی به یک رژیم غذایی، دانستن این مهم که رژیم کتوژنیک لاغری شامل مصرف چه مواد غذایی میشود مهم است.

 عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود.

 لغات کم کربوهیدرات و کتوژنیک، باعث سردرگمی میشوند. هرچند، هردو باعث کتوزیس میشوند. منظور از کتوزیس چیه؟ رعنا داوری اضافه وزن دارم اما از طریق رژیم غذایی نتوانستم لاغر شوم چه راهی دیگری وجود دارد؟

 مشکلات کلیوی: کلیه در سوخت و ساز پروتئین نقش دارد و آین احتمال وجود دارد که رژیم کتو با کار کشیدن بیش از حد از کلیه برای سوختن پروتئین به آنها آسیب بزند (میزان توصیه شده مصرفی روزانه پروتئین در حال حاضر برای زنان ۴۶ گرم و مردان ۵۶ گرم است).

 به نقل از وبسایت Ruled Me هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن مجبور شود به حالت سوخت و ساز وارد شود. چون در غیر این صورت، دستورالعملی می شود برای معلق ماندن در محدوده بین دو شرایط، با حال و هوایی ناخوشایند بنام آنفولانزای کتو؛ که در آن مغز و دیگر سیستمها به دنبال سوخت هستند، اما چیزی پیدا نمیکنند.

 این رژیم با کاهش شدید کربوهیدرات مصرفی بدن، آن را مجبور به پیدا کردن سوخت دیگری یعنی چربی میکند. کنار گذاشتن یک وعده سرعت اثرگذاری رژیم کتو را بیشتر میکند و برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است.

 علاوه بر سه وعده اصلی که برای هر روز از نمونه رژیم ذکر شده میتوانید از دو میان وعده رژیمی هم استفاده کنید. مواد غذايي اين گروه علاوه بر پروتئين كه ماده سازنده بدن است و از اسيدهاي آمينه ضروري و غيرضروري تشکيل شدهاست، داراي دو عنصر مهم و ضروري؛ يعني آهن و روي هستند كه براي رشد و ترميم بافتهاي بدن و خونسازي لازمند.

 در کل، هر دو استراتژی تغذیهای، تاکید بر کاهش کربوهیدرات دارند. در این رژیم باید خالص کربوهیدرات ورودی بدن خود را به زیر ۵۰ گرم در روز برسانید، هر چند مقدار ایدهآل آن کمتر از ۲۰ گرم در روز است.

 بی ام آی شما ۳۵/۷ است بهمراه دیابت و آپنه خواب پس از لحاظ علمی شما باید عمل کنید اما متاسفانه بیمه ها فقط بی ام ای بالای ۴۰ را پوشش می دهند لذا شما باید آزاد عمل کنید و بیمه هزینه ای تقبل نمی کند اما بنطرم پزشک شما باید راهنمایی کند که حتما عمل کنید زیرا تمام منابع علمی می گویند بی ام ای بالای ۳۵ دیگر کاندیدای مناسب برای رژیم غذایی نیست زیرا اینها توان گرفتن رژیم رو ندارند و از طرفی تا کی باید رژیم بگیرند تا آخر عمر؟

 زیرا اقدام به کاهش وزن میتواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد و به همین منظور باید از یک رژیم قاعدهمند و درست، تحت نظر مشاور پیروی کنید. این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است.

 یکی از آنها؛ با کربوهیدارت کم، و دیگری باکربوهیدرات کمتر است. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز).

 در طول رژیم کتوژنیک ممکن است دچار عوارضی مثل یبوست، افت قند خون یا سوءهاضمه و نیز در موارد نادر دچار سنگ کلیه یا اسیدیته شدن بدن شوید.

 همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند.

 دقیق ترین راه، استفاده از کتون متر خون است. یكي از فاكتورهاي اصلي سلامت و ارتقاء كيفيت زندگي، خوراك و سبك تغذيه است.

 پيروي از سبك درست زندگي، تغذيه و اصلاح رژيم غذايي يكي از فاكتورهاي مهم حصول سلامتي است. ازآنجاييكه نوع و حجم مواد غذاييِ مصرفي، تأثير مستقيمي بر سلامت انسان دارد، به منظور حفظ سلامتي توجه به مواد غذايي مورد نياز بدن اجتنابناپذير است.

 به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه به طور مفصل در موردشون توضیح خواهیم داد.

در این رژیم حذف هر نوع کربوهیدرات یا حداقل میزان کرب ممکن است (مثل رژیم لاغری اتکینز). علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود.

 کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در وضعیت کتوزیس قرار میده. به علاوه، بدن شما میتواند از پروتئین به تولید میزان کمی گلوکز مورد نیاز برای مغز در زمان کتوزیس اقدام نماید.

 مهم این است که غذای انتخابی شما کربوهیدرات کمی داشته باشد. البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را بسیار کم نگه دارید.

با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است.

این غذاها نیز بسیار پردازش می شوند. این یعنی علاوه بر اضافه وزن، مشکل جدیدی هم به مشکلات قبلی اضافه شده. با اینهمه اثبات این تاثیر هنوز هم نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است.

در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات از ما پرسیدهاید را پاسخ دهیم تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید.




:: موضوعات مرتبط: رژیم غذایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 396747
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: